Praktyczne wskazówki
1
W trakcie umawiania wizyty wstępnie zapytam o problem z jakim chcą się Państwo do mnie zwrócić i podpowiem jakie dokumenty należy zebrać. Na umówione spotkanie proszę zabrać ze sobą wszelkie dokumenty mające związek ze sprawą, którą chcielibyście Państwo skonsultować, tj. umowy, pisma, akty notarialne i inne dokumenty.
2
Z uwagi na fakt, iż pierwsza wizyta u adwokata może być stresująca proszę odświeżyć oraz zapisać sobie najważniejsze kwestie związane ze sprawą, jak również Państwa pytania i wątpliwości z nią związane.
3
Jeżeli otrzymali Państwo pismo z Sądu – proszę zanotować datę jego odbioru, ponieważ konieczne jest to dla ustalenia ewentualnego końca terminu na dokonanie czynności procesowej np. udzielenia odpowiedzi na pozew czy wniosek. Proszę również nie wyrzucać koperty, w której doręczono Państwu pismo – w razie wątpliwości, co do terminu odbioru poczty pomoże ona ustalić dokładną datę odbioru.
4
Jeśli masz wątpliwości, co ze sobą zabrać skontaktuj się z Kancelarią. Jeżeli nie posiadasz jakiegoś dokumentu – pomogę go uzyskać.
Wynagrodzenie
Wysokość wynagrodzenia, termin płatności omawiam indywidualnie z każdym Klientem, biorąc pod uwagę rodzaj i stopień zawiłości sprawy oraz wymagany nakład pracy.
Wynagrodzenie adwokata jest płatne z góry, w wyjątkowych przypadkach istnieje możliwość rozłożenia go na raty albo uzależnienia części wynagrodzenia od wyniku sprawy – premia za sukces.
Klient znajdujący się w trudnej sytuacji majątkowej ma możliwość złożenia do odpowiedniego Sądu wniosku o zwolnienie od kosztów sądowych i ustanowienia adwokata z urzędu do prowadzenia jego sprawy. Możliwe jest w takim wniosku wskazanie konkretnego adwokata.
W przypadku powierzenia sprawy, w której organ bądź sąd znajdują się poza Białymstokiem należy liczyć się z koniecznością zwrotu kosztów dojazdu do siedziby danego organu. Aktualnie z uwagi na pandemię koronawirusa istnieje możliwość zdalnego udziału w rozprawie za pośrednictwem Internetu.
Kancelaria jest płatnikiem podatku VAT.